Daun yang mencintai Angin musim gugur

Posted: September 21, 2012 in diary, poets
Tags: , ,

Ya Rabb,
Malam ini aku menangis lagi..
memohon ampun padaMu..
memohon sedikit jalanMu…

Ya Rabb,
Malam ini aku berkeluh kesah lagi..
memohon agar dikuatkan..
memohon agar ditabahkan..

Ya Rabb,
Malam ini aku retak dan tak berdetak lagi..
mengingat hati yang berduka..
mengingat kenangan suka duka..

Ya Rabb,
aku memohon dan memohon luluhkan hatinya
aku memohon dan memohon tenangkan hatinya
aku memohon dan memohon kuatkan jiwanya

Ya Rabb,
tak apalah seperti tissue, sekejap kemudian dibuang.
tak apalah seperti embun, pagi membasahi siang hilang
tak apalah seperti daun, mencintai angin meski dihempas terbang

Ya Rabb,
ajarkan aku tersenyum bersama makhlukMu
ajarkan aku menangis bersama makhlukMu
ajarkan aku mencintai makhlukMu
seperti Engkau selalu mengajarkanku untuk mencintaiMu

Ya Rabb,
ikhlaskan aku
bimbing aku
mencintai makhlukMu,
dengan cintaMu.

amiiin.

Leave a Reply

